Linkedin jest serwisem społecznościowym służącym nawiązywaniu kontaktów zawodowo-biznesowych. Portal jest przystosowany zarówno dla potencjalnych kandydatów do pracy jak i pracodawców. W tym miejscu stworzysz swoje CV, udokumentujesz doświadczenie zawodowe i wyślesz swoją aplikację w odpowiedzi na ofertę pracy. Będziesz otrzymywał również powiadomienia o nowych ogłoszeniach. Z kolei pracodawca oprócz zamieszczenia ogłoszenia może wyszukać Cię wśród profili z konkretnymi umiejętnościami (o ile nie zablokujesz widoczności profilu) lub podczas jednej z dyskusji prowadzonej na forum. Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na Linkedin to nadrób to. Bez znaczenia jest fakt, czy jesteś jeszcze studentem czy masz za sobą 20-letnie doświadczenie zawodowe. Zyskasz nowe możliwości w drodze swojej kariery. Przeczytaj artykuł do końca i dowiedz się jak stworzyć profil na Linkedin?
Początkowe kroki
Wejdź na stronę Linkedin i załóż konto, wypełniając wszystkie okna dotyczące Twoich danych. Po zarejestrowaniu konta i zalogowaniu się na nie, zacznij szczegółowo uzupełniać swój profil. Pamiętaj, że profil jest Twoim CV, więc skoncentruj się i dokładnie opisz swoje wykształcenie, certyfikaty, licencje, umiejętności, doświadczenie zawodowe, a także wykonywany zawód. Ta ostatnia informacja trafi w blok bezpośrednio pod Twoim zdjęciem profilowym, więc dobrze wykorzystaj to miejsce. Do dyspozycji masz 120 znaków. Oprócz opisu stanowiska, np. manager sprzedaży możesz dodać „zarządzanie procesami”, „rozwój biznesu” lub inne określenia pasujące do tego, co potrafisz robić, a co może być cenne dla Twojego przyszłego pracodawcy.
Jak stworzyć profil na Linkedin? – Zdjęcia
Do profilu dodaj koniecznie swoje zdjęcie. Profile, które je mają są o wiele częściej odwiedzane przez pracodawców. Pamiętaj, żeby było one dobrej jakości w standardach zdjęcia profesjonalnego biznesowego. Tym samym odpadają fotografie przedstawiające Cię na wakacjach lub w towarzystwie innych osób. Ustaw również zdjęcie w tle. Będzie ono dobrym wizualnym dopełnieniem.
Kolejne kroki
Napisz podsumowanie biznesowe o sobie. W czym jesteś najlepszy, jakie masz sukcesy i co sprawia Ci zawodową przyjemność. Przedstaw jak najlepiej swoje atuty. Pamiętaj, żeby być konkretnym i w miarę zwięzłym. Rekruter często nie ma czasu czytać bardzo długich opisów. W kolejnym kroku możesz ustawić spersonalizowany link. Taki będzie się prezentował dużo lepiej, możesz umieścić go na swojej wizytówce. Jeśli szukasz pracy pamiętaj o tym, by sprawdzić widoczność swojego profilu. W przypadku, gdy nie szukasz obecnie nowego zatrudnienia, możesz ukryć swój profil nie tracąc możliwości do zabierania głosu w dyskusjach na forach.