W Polsce każdego dnia bardzo chętnie korzystamy z różnych mediów społecznościowych. Zupełnie inną budowę i inne założenie ma Youtube, Facebook, Instagram a Twitter. Na każdej z powyższych platform możecie stworzyć Wasz profil firmowy. Oprócz tego możecie budować Waszą społeczność jak i tworzyć kampanie reklamowe. Możecie także np. stworzyć grupę na Facebooku dotyczącą zainteresowania, które jest związane z Waszymi usługami lub produktami. Media społecznościowe koncentrują w sobie czynnik ludzki. Pozwoli to Wam na wybicie się przed innymi przy pomocy ciekawym postom lub dobrze zaplanowanej kampanii reklamowej.
Media społecznościowe – budowa społeczności
Bardzo istotne jest zbudowanie własnej społeczności. Te osoby są Waszymi potencjalnymi klientami. Jeśli Wasze produkty i usługi będą zadawalające, osoby mogą polecić Was dalej. Warto skoncentrować się i zaplanować kolejne posty i materiały, które udostępnicie. Ich atrakcyjność sprawi, że następne osoby polubią Wasz profil co pozwoli na poszerzenie Waszej społeczności i grupy odbiorców w sposób organiczny. Istotne jest, aby Wasz profil nie prezentował samych reklam. Opłacalne będzie umieszczanie tematycznych artykułów lub pokazanie Waszej pracy od kuchni.
Reklama w celu pozyskania obserwujących
Jedną ze strategii w celu pozyskania nowych obserwujących jest reklama Waszego profilu. Dzięki dużej możliwości ustawienia reklam, Wasza reklama może się wyświetlać konkretnej grupie odbiorców, do której głównie chcecie trafić. Wykorzystajcie możliwość bezpośredniego zaangażowania odbiorców w interakcję z Wami na Waszej stronie. Zadbajcie o posty angażujące odbiorców, do polubienia lub skomentowania. To jest bardzo ważne. Obecność i interakcje są bardzo wartościowe. Pamiętaj, by najpierw zadbać o dobrą relację, a klienci sami się do Was zgłoszą. Nie próbujcie im z miejsca czegoś sprzedać. Sama ich obecność i interakcja są wartościowe. Najpierw zadbaj o relację, a klienci przyjdą do was sami.
Reklama produktu
W bardzo łatwy sposób stworzycie kampanię reklamową Waszego produktu. Media społecznościowe oferują rozbudowany system reklamowy. Skonkretyzujecie w nim nie tylko swoją grupę odbiorców, ale także określicie budżet jaki chcecie wydać na reklamę. Wszystkie statystyki reklamy są dla Was dostępne, więc na bieżąco możecie zmieniać jej ustawienia. Inwestując w reklamę, warto poświęcić jej stworzeniu odpowiednią ilość czasu, tak by była atrakcyjna i generowała dla Was sprzedaż lub zainteresowanie Waszą usługą. Pamiętaj, że wszystko zależy od Waszej kreatywności i od tego jakie relacje zbudowałeś ze swoimi klientami.
Najnowsze komentarze