Media społecznościowe cieszą się w Polsce dużą popularnością. Badania pokazują, że z mediów społecznościowych korzysta w sposób aktywny i regularny ok. 19 mln (czyli 50% społeczeństwa). Do najbardziej popularnych należą: Youtube (92%), Facebook (89%), Instagram (55%). Ale media społecznościowe to nie tylko wyżej wymienione portale. W internecie istnie wiele innych przestrzeni, w których ludzie mogą się dzielić swoimi rzeczami, komentować i i wymieniać opiniami. Przeczytaj artykuł do końca i dowiedz się jakie są mniej znane media społecznościowe.
Linkedin powstał w 2000 roku. Przede wszystkim służy do kontaktów zawodowych i z tego powodu bywa nazywany „biznesowym Facebookiem”. Na portalu można zbudować swoje CV, publikować oferty pracy, wymieniać się informacjami o swoich umiejętnościach. To bardzo dobre miejsce do prowadzenia dyskusji na tematy biznesowe, zawodowe, ale nie tylko. Linkedin jest świetnym miejscem dla headhunterów, którzy poszukują talentów lub ludzi o specyficznych kwalifikacjach.
Mniej znane media społecznościowe – Tumblr
Portal został uruchomiony w 2007 roku i służy do zakładania mikroblogów. Użytkownicy mogą publikować wpisy w kategoriach: tekst, zdjęcie, plik filmowy, gif, link itd. Tumblr pozwala znajdować ludzi o podobnych zainteresowaniach lub odkrywać mało popularne tematy. Oprócz tego portal służy do wymiany opinii. W ostatnich dwóch latach serwis stracił na popularności.
Ten serwis umożliwia dzielenie się materiałami wizualnymi. A jego założeniem jest stworzenie przestrzeni, która będzie funkcjonować jak interaktywna tablica korkowa. Pinterest pozwala na zapisywanie treści podobających się użytkownikowi w celu inspiracji lub motywacji. Wszystkie elementy (zarówno swoje jak i zebrane) można polubić, skomentować a także pogrupować na własnych tablicach.
Mniej znane media społecznościowe – Flickr
Flickr powstał by gromadzić i udostępniać zdjęcia. Jest to miejsce, które często wybierają fotografowie, by pokazywać swoje zdjęcia i stworzyć tym samym swego rodzaju portfolio. Każdy obraz można otagować, a także oznaczyć geolokalizację, co pozwala umieścić ujęcia na specjalnej mapie. Portal oferuje także możliwość uczestniczenia w tematycznych grupach dyskusyjnych.