Jedną z najważniejszych zasad współczesnego biznesu jest obecność Twojego przedsiębiorstwa w internecie przynajmniej pod postacią nieskomplikowanej wizytówki internetowej. Jednakże nawet zwykła stronę nie zawsze jest wystarczająca. Biorąc pod uwagę utrzymujący się od kilku lat trend, polegający na tym, że użytkownicy częściej wybierają do surfowania w internecie urządzenia mobilne, to inwestycja we własną aplikację na pewno będzie dobrym (choć kosztownym) pomysłem. Przeczytaj artykuł do końca, aby dowiedzieć się dlaczego warto mieć własną aplikację mobilną.
Korzyści
Nie bez powodu firmy inwestują w tworzenie własnych aplikacji. Przedsiębiorstwa, które ją posiadają zyskują w oczach klientów, ponieważ jest to swego rodzaju prestiż. Twoja konkurencja będzie mogła czuć się zagrożona. Przez wypuszczenie własnej aplikacji mobilnej zyskasz konkurencyjną przewagę i jesteś o kilkanaście kroków do przodu w biznesowym biegu. Dodatkowo korzystanie z aplikacji jest często wygodniejsze od przeglądania strony w przeglądarce. Może to być powodem, że Twoi klienci więcej czasu spędzą w aplikacji i częściej będą jej używać. A jeśli dobrze przemyślisz strategię marketingową to popularność Twojej aplikacji na pewno w zauważalny sposób wzrośnie. Każdy telefon wraz z zainstalowaną aplikacją może dostarczyć Ci informacji na temat Twoich klientów. Jakie mają preferencje i jak się zachowują. Zebrane dane możesz analizować, tak by lepiej dopasować swoje produkty lub usługi do ich potrzeb i oczekiwań. To wszystko ma na celu, aby Twoja firma rozwijała się, nadążała na tym co dzieje się na rynku oraz, żeby Twoje przychody wzrosły. A przecież o to chodzi w prowadzeniu biznesu.
Dlaczego warto mieć własną aplikację mobilną? – Jak zachęcić klientów do korzystania z aplikacji
Aby zachęcić klientów, by korzystali z Twojej aplikacji zorganizuj akcję promocyjną. Jeśli masz również swoją witrynę internetową lub biznes stacjonarny koniecznie umieść banery informujące lub wydrukuj ulotki, które będziesz dodawał do paragonów. Możesz oferować specjalne promocje lub rabaty, dla osób które dokonają rezerwacji lub zakupów za pomocą aplikacji. Ten krok z pewnością pozwoli Ci zdobyć nowych klientów.