Eksperci oceniają, że w przeciągu najbliższych pięciu lat nie należy spodziewać się, by w polskiej gospodarce doszło do poważniejszych zmian strukturalnych. Do ostatnich znaczniejszych przemian doszło w sektorze usług rynkowych, a konkretniej tych związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii informatycznych i komunikacyjnych. Kluczowymi są pojęcia: internet rzeczy, big data, IT, machine learning, elektromobilność. W konsekwencji wiele tradycyjnych branż będzie zmieniać swoje oblicze. Do przykładów należą zmiany w handlu (e-commerce), transporcie czy mediach. A zatem śmiało można stwierdzić, iż sukces działających przedsiębiorstw będzie zależny w dużej mierze od tego, w jakim stopniu dostosują się one do zachodzących zmian. Przeczytaj artykuł do końca i dowiedz się jakie są branże o największych perspektywach w Polsce.
Branże o największych perspektywach w Polsce – Branże związane z konsumpcją
Spodziewany ciąg dalszy poprawy sytuacji finansowej gospodarstw domowych oznacza duże szanse dla producentów oraz dystrybutorów dóbr konsumpcyjnych. Wzrost dochodów wśród ludności oznacza rozwój gałęzi gospodarki, która zajmuje się organizowaniem czasu wolnego, tzw. przemysłem czasu wolnego. Należą do nich m. in.: kluby oferujące aktywność sportową, biura podróży, organizatorzy wycieczek. A także branże związane z gastronomią, odpoczynkiem, rozrywką oraz rekreacją. Dodatkowo perspektywiczne wydają się być też liczne profesje związane z szeroko rozumianym sektorem prywatnej ochrony zdrowia i przemysłem farmaceutycznym.
Branże o największych perspektywach w Polsce – Nowe trendy
Coraz bardziej proekologiczne regulacje krajowe i europejskie a także rosnąca świadomość ekologiczna społeczeństwa to duża szansa dla wielu branż. W przemyśle spożywczym może to być produkcja ekologicznej żywności, w budownictwie rozwój tzw. zielonego budownictwa. W transporcie będzie to produkcja i wykorzystywanie na szeroką skalę pojazdów elektrycznych. Oprócz tego rozwijać się mogą również innowacyjne firmy zajmujące się zbiórką i sortowaniem odpadów, a także ich przerobem i ponownym wprowadzaniem surowców do produkcji. Rosnąca grupa konsumentów, szczególnie z młodego pokolenia, wzmacnia przesłanki rozwoju branż funkcjonujących w modelu ekonomii współdzielenia. Należą do nich firmy udostępniające w ten sposób samochody, rowery czy hulajnogi.